El meu bloc

Benvinguts al meu bloc, un bloc on parlo sobre els somnis: Què són? Com surgeixen? Per què els oblidem? i moltes coses més... Tot això ho descobrireu aquí en el bloc del Magnífic món dels somnis.

dimarts, 26 de febrer del 2013

Somnis de petit- Margarett

Els somnis també han inspirat moltes, moltes cançons, com per exemple, aqesta titulada Somnis de petit, de Margarett. Disfruteu-la!

divendres, 22 de febrer del 2013

Quins són els continguts dels somnis?

Hi ha una sèrie d'elements presents a la majoria de somnis:
  • Emocions: en un somni predomina una emoció concreta i abunden més les negatives, com l'ansietat, que les positives.
  • Els homes tendeixen a somniar més amb actes que impliquen agressivitat i els seus personatges solen ser masculins.
  • Només un 10% té contingut sexual (percentatge que augmenta a l'adolescència), en contra de l'estereotip, segons E Zadra.
  • Hi ha històries o situacions repetides en més d'un 60% dels casos.
  • Els temes recurrents són l'escola, arribar tard, caure o perdre's, la mort d'una persona coneguda i accidents.

El contingut d'un somni sembla no estar lligat a la cultura (sí que ho poden estar l'ambientació o la narració posterior).


Tret de: viquipèdia

dimarts, 19 de febrer del 2013

Per què no recordem els somnis?

Solem oblidar ràpidament un gran nombre de sensacions i percepcions a causa de la debilitat de les mateixes, així com també imatge. Algunes les recordem molt precises i altres més borroses. El factor de intensitat no és decisiu per a la conservacio d’aquestes imatges. 
El mateix pasa amb els somnis, podem observar que conforme passa el dia el record d’aquest es va reduint fins que acaba desapareixent de la nostre memoria. 

Perquè els somnis fossin més fàcils de recordar hauria d’haver-hi una connexió entre ells. Ara bé, els somnis no tenen ordre ni comprensiblitat i ràpida dispercsió dels seus elements contribueixen al seu immediat oblit. 
També influeix el factor de com ens despertem. Si ens despretem sobtadament és menys probable que recordem el somni. En canvi, si ens despertem de manera lenta, igual que quan ens despretem amb la llum del sol, és mes probable que les imatges ens vinguin a la ment. 
Les persones que dediquen algun temps de la seva atenció al fenomen oníric solen recordar amb major facilitat i freqüència els seus somnis. Un somni que al despertar creiem haver oblidat pot ser recordat al llarg del dia amb ocasió d’una percepció que s’aproximi al contingut casualment oblidat. No obstant, la possiblitat de conservar un recor exate del somni és quasi impossible.
Si en el transcurs d’un somni s’accelera el procés de despertar, ni que sigui de manera lleu, aleshores és quan recordem el somni. Sovint el recordem només durant uns minuts i després el perdem.



Tret de: https://sites.google.com/site/trelssomnis/

divendres, 15 de febrer del 2013

Què és un somni?

Un somni és un procés imaginatiu de la ment que té lloc durant mentre el subjecte dorm.
Les investigacions dels últims anys ha aclarit molts aspectes dels somnis, però el principal ha estat el descobriment de la fisiologia del somni.
Els nord-americans Eugene Aserinsky i Nathaniel Kleitman, pioners en la investigació dels somnis, van iniciar l'any 1953 una sèrie d'estudis que van demostrar que els somnis no consisteixen en imatges efímeres que se li apareixen a l'individu en el moment de despertar-se, sinó que tenen lloc durant un procés fisiològic específic.
És durant les fases REM* quan se somnia. Per tant se somnia de quatre a cinc vegades cada nit. Sembla que és més fàcil recordar un somni si la persona es desperta enmig d'una fase REM o immediatament després. Per recordar-los tots seria necessari despertar-se quatre o cinc vegades cada nit en el període de fase REM.

*Fases REM: descriu la fase del son durant la qual es presenta la major freqüència i intensitat dels somnis.
*REM: significa moviments oculars ràpids.


Tret de: viquipèdia

dimarts, 12 de febrer del 2013

Els somnis en la mitologia romana: Morfeu

Morfeu, és considerat en la mitologia grega, el déu dels somnis, encara que era d'una categoria menor. Era fill de Hipnos, que personificava el somni, i de Nix, que era la nit. A Morfeu se li va encomanar la feina de crear somnis per aquells que dormien i que els que en ells apareguessin tinguessin forma humana. Morfeu anava d'una punta a l'altra de la Terra, amb les seves ales, creant somnis a tots aquells que dormien. Si algú no podia dormir, ell els seduïa i els portava al món dels somnis. Si feia falta, podia adherir la formar d'un familiar del que estava dormint.

Tret de: http://classicsalaromana.blogspot.com.es/2011/03/morfeu.html

divendres, 8 de febrer del 2013

El magnífic món dels somnis

Bon dia! Aquí us parlaré sobre els somnis: per què somiem? per què oblidem els somnis? quins factors afecten als nostres somnis? i moltes preguntes més que podreu descobrir en aqest bloc, el bloc del Magnífic món dels somnis!